İzleyiciler

18 Kasım 2014 Salı

İş Yeri Gömleği Dikiyorum Part:2

Evetttt gelelim gömleğimin finaline :D

Hatırlarsanız 2 hafta önce gömlek dikmeye başlamıştım.

Aslında bir hafta sonra bitirdim. Ama yazısını ancak bu gün yazabiliyorum :))





El emeği göz nuru gömleğimi bitirdim.
kot gömlek modelinden çıkardığım için normal gömleklere göre biraz bol  oldu gibi gibi :)


Ama ben sonuçtan memnunum :)))
Bazı yerlerine şık dursun diye 1 mm den tekrar dikiş geçtim.


Aslında benim gözümü en çok korkutan ilik açmaktı.
Önce" birine açtırırım" dedim.
sonra "ben bide acemi terzi olucam bir ilik için terziye mi gidilir ayıp" dedim :D


Hocamın yardımıyla ilk iliğimi açtım.
Sonra kim tutar beni hepsini açtım :)))


Tabi ki yanlış yere ilik açarak (sağ tarafa açacağıma sola açmışım)
kendime bir nazar boncuğu daha ekledim :P


Arka kısmına bayıldım :)


Kol yırtmacım ve iliğimde idare eder.

Bu modelden bir tanede kolsuz gömlek dikiceğim. Hem kalan kumaşımı değerlendirmiş olurum hemde elim alışır diye düşünüyorum :))

Şimdilik bu kadar...

:)


11 Kasım 2014 Salı

DIY: Gömlek Yenileme

Merhabalar :)

Pazartesi sendromu olan biri değilim. 
Yinede pazartesileri hiç bir iş yapma taraftarı değilim özellikle de resmi bir dairede.
 Çünkü her yer çok yoğun olur(benim iş yerim dahil). İnsanlar başını işten kaldıramazlar buna rağmen her işimizi de pazartesiye denk getiririz. Çünkü biz millet olarak kalabalık yerlerde sıra alıp beklemekten acayip bir zevk alırız. :P

Kısacası pazartesi hiç bir şey yapma isteğim olmuyor :D
Bu yazıyı bu nedenle salı yazıyorum :)))

Not: Bu post pazartesi ile alakalı değildir :D Sadece yazmak istedim :D


Çok beğendiğim ama bir türlü giyemediğim bir gömleğim var. 
Aslında cuk diye oturuyor üstüme ama bir türlü giymek kısmet olmadı.



Geçen sene 2. üniversitemi bitirmeye çalışırken dikiş kursuna ara vermiştim.
Dersten her sıkıldığımda "kursa gidersem şunun burasını düzeltirim..." diye bol, kısa, uzun, dar, rengini beğenmediğim, üşenip astarını dikmediğim, gibi gibi kıyafetlerimi tekrar kullanılabilir hale getirmek için ayırmıştım.


Şimdide bu projeme start verdim :)
(ingilizcem kısıtlıdır :P)

Bu gömlekte değiştirmek istediğim kısımsa düğmenin rengiydi.
"aaa şuna bak düğmeyi boyamış dıy diye bloga koymuş..." dediğinizi tahmin ediyorum :D
Ama bu küçük dokunuş bile gömleğe bakış açımı değiştirdi :))


Gece çektiğim için renk ve görüntü kalitesi kötü :(


Ama çooook uğraş verdiğimi eklemek isterim.
Bir kere ojeyi kumaşa damlatmadan tamamladım :P



İşte bu da benim uzun bir aradan sonra yaptığım dıy çalışmam :)
Kullanmayıp dolabın en altına attığımız kıyafetleri değerlendirmek için bir fikir olsun istedim :)))
Şimdilik hoşcakalın :)))

5 Kasım 2014 Çarşamba

İşyeri Gömleği Dikiyorum Part:1

Merhabalar....

Dikişe devam:)))
Bu hafta  iş yerinde giyebileceğim gömleğim kalmadığı için ve şu aralar da mağazalarda da gömlek kıtlığı olduğundan dedim ki "çıkarayım bir kalıp dikeyim 4-5 tane gömlek ne olacak ki..."
Demesi kolay tabi...

2012 Burda ekim sayısından bu modeli beğendim.
 Kalıp tam kot gömleklik ve bol parçalı.
Omuzunu orasını burasını farklı kumaşla dikerim bol bol model oluştururum diye düşündüm.


Modelin açıklaması.





Kalıbı çıkarıp pay vermek 3-4 saatimi aldı.


Aslında 2 kalemi bantlayıp denedim ama beceremedim. Bende her zaman kullandığım mezura ile pay vermeyi uyguladım.
Nasıl olsa gömlek kalıbını çok kullanırım adım adım yapıyım dedim.


Ayyyyyy gömlek dikmek ne kadar zormuş!!!!

Bu zamana kadar gömleklere verdiğim para birden gözüme az göründü.
Çok yordu beni.
Manşeti, yakayı ve ilik açılacak kısımları telaladım, kıvırdım, ütüledim. Bi makineye oturdum bi ütü masasına geçtim.


Kumaş beyaz olunca fotoğraflarda pek gözükmedi ama omuz ve kol dikişlerini 1 mm daha geçtim şık gözüksün ve çabuk sökülmesin diye. Dikişimden de o derece eminim yani :P



Pazar günü dersin son saatinde geldiğim nokta bu.
Yakasının ve manşetleri bu cumartesi bitiririm diye umuyorum :)
Bi umut işte ne yaparsınız:D


Dergi kapağını da ekledim.
Modeli beğenirseniz hangi kitap olduğunu bulabilin diye.
Sizde gömlek dikip "vayyy ben ne yaptım, nereden çıkardım gömleği, dik pantolon eteği gömlekte neymiş,.." diyin diye  :P


Bu kadar uğraştıktan sonra nasıl giyerim bilmem ama bu modelden kesinlikle kot gömlek dikicem:)
Şimdilik bu kadar....
:D