12 Haziran 2018 Salı

Defolu Bluz Tamiri

Merhabalar...

Bu gün küçük bir defoyu nasıl düzeltebileceğimizi paylaşıyorum.

Annem LCW' den bana bu yeşil bluzu almış. Bluzu denediğimde önde bir yırtık (defo) olduğunu fark ettim. Mağazaya gidip değiştirebilir veya iade edebilirdim. Üşengeçlik ve tembelliğin baskın gelmesiyle bu bluz aylarca dolapta kaldı. Sonrasında da iade ve ya değişim yerine tamir edip kullanmaya karar verdim.


Bazen çok sevdiğimiz bir kıyafetimiz yırtılabilir. 
Onu atmak yerine tamir edip kullanmak çok kolay.

Bunun için kızgın bir ütü ve tela yeterli!

Tela; dikişte kumaşın daha tok durması için kullanılır. 
Örneğin gömleklerin kollarında ve yakalarında gibi.

Ben dikişte kullandığım gibi bu tür ufak tefek tamirlerde de çok kullanıyorum.


Önemli olan tamir edeceğiniz kumaş koyu renkli mi açık renkli mi?
Açık renkli kumaşlar için beyaz tela, koyu renkli kumaşlar  için üstte ki gibi siyah tela kullanılır.
Kullanımı da çok kolay.

Uygulayacağımız kısımda ki defoyu kapatacak kadarlık (hatta birazcık daha geniş olabilir) kısmı kesilir.Telanın yapışkanlı kısmı (üstte ki gibi) tamir edeceğimiz kısmın tersine yani içinde kalacak kısmına yerleştirilir. Kızgın ütü ile ütülenir. Tela yapışana kadar ütülemek yeterli.


Bu kadar basit:)

Defo neredeyse görünmez hale geldi bile.
Ben kot pantolonlarımızda ki defolarda da telayı kullanıyorum. Sonuç gayet iyi.

Tavsiyemi de yaptıktan sonra artık yazımı sonlandırabilirim.
Şimdilik bu kadar. Umarım işinize yarayacak bir çözüm olmuştur.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar