29 Haziran 2018 Cuma

Hamım Dilendi Bey Beğendi Motifinden Bebek Battaniyesi

Merhabalar...

Bu gün de Youtube'dan öğrendiğim bir tığ işinden bahsedeceğim.
Bebeğimin cinsiyetini öğrenene kadar hiç bir eşya almadım. Hatta hiç bir hazırlık yapmadım. Ne zaman cinsiyetini öğrendim verdim kendimi alışverişe :)


Onu al bunu al derken Instagram'da bebekler için yapılan el işleri dikkatimi çekti.
Örgü yelek, pantolon,hırka yapamazdım.
Ben de tığ ile yapılan bebek battaniyelerine bakmaya başladım.

Hamım Dilendi Bey Beğendi Motifini de orada beğendim zaten. 
Bana hem kolay hem de şık göründü.

Daha önce sadece zincir çekmeyi bildiğimden bu motifi öğrenmek üzere youtube' ya paylaşılan videoları izledim. Hem de bol bol izledim :)


En sonunda bir kaç denememe yanılmadan sonra motifi çözdüm. 
birbirine çok yakıştığını düşündüğüm Gri,pembe ve fosforlu sarı ip aldım. Birde 4 numara örgü tığı.
Erkek bebeğe bu renkler gider mi? demedim renkleri beğendim ve başladım örmeye.


Şunu söylemeliyim; kesinlikle göründüğü gibi kolay değil. bir motifte 3 renk ve 4 sıra kullandım.
Rengi değiştirmek için her sırada ipi koparıp diğer rengi bağlıyorsunuz.
Allah'ım galiba bende sabır azlığı var. Kendime sinir ola ola bir günde en fazla 9 adet çıkarabildim.


İşin kötü yanı o kadar uğraş, motifleri yap, yan yana koyunca bir sıra bile çıkmasın :)
Neyse azmettim ve en sonunda motifleri oğlum doğmadan bitirdim.


Motifler bitti. Bu seferde bunları birleştirme derdi çıktı. Meğer bu motifler yapılırken birbirine birleştirile birleştirile gidiliyormuş.
Baya bir araştırmadan sonra çok tercih edilmese de sonradan birleştirme taktiği de varmış. 
Bu konuda sağolsun bir aile dostumuz yardımcı oldu. Gri ipten 2 adet almam gerekmişti. Griden artan iple aile dostu halam birde yelek çıkarmış oğluşuma. Hem de bir günde ;)


Bitmiş hali yukarıda ki gibi.


Oğlum şu anda 8 aylık oldu. 
Bu battaniyeyi henüz kullanmak nasip olmadı :)

Yine de ben kendilerini çok beğeniyorum :)))

Bu yazının asıl amacı; Youtube'dan çok şey öğrenilebilir. Önemli olan istemek.

Hoşçakalın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar