13 Mart 2018 Salı

Meşhur Makarnam Ve Tarifi

Herkese merhabalar...

Bu gün size kendim deneyip yanılarak bulduğum ve tadına bakan herkesin çok sevdiği hatta "senin meşhur makarnan" diye bahsettiği makarnamın tarifini vereceğim:)



Malzemeler:

-Spagetti makarna(en çok buna yakışıyor)(2 kişi için bir paket makarnanın yarısından biraz fazlasını kullanıyorum)
-Domates salçası(olmazsa olmaz)
-Biber (ben 2 kişi için 3-4 adet biber doğruyorum)
-Siyah zeytin (olmazsa olmaz.)
-Kaşar peynir
-Yağ
-Tuz
-Su
-Fesleğen (benim tercihim)


Yapılışı:

- Öncelikle makarna suyunu koyun ve kaynasın. Bu arada yaklaşık 4 adet biberi(2 kişi için) ince ince doğrayın. Ardından bir avuçtan biraz fazla siyah zeytinin çekirdeklerini çıkarıp ince ince doğrayın(2 kişi için)

-Yeşil biberleri küçük bir tavada yağ ile kavurmaya başlayın. bu arada su kaynadıysa spagettileri suya atın ve haşlayın. Tuzunu da ekleyin.

-Yeşil biberler diriliğini attığında siyah zeytinleri ekleyin ve 1-2 dakika kavurun.

- Hemen ardından 1 dolu yemek kaşığı kadar domates salçası ekleyin ve kavurmaya devam edin. bu karışıma 1 çay kaşığının yarısı kadar tuz ekleyebilirsiniz. Yaklaşık 2 dakika sonra ocaktan alın. Sosumuz tamamdır:)

-Haşlanan makarnayı süzün. Makarna için yaklaşık 2 dolu yemek kaşığı kadar salçayı yağda sürekli,bırakmadan ve salça birbirinden ayrılana kadar kavurun(burası çok önemli salçayı yakmamanız gerekiyor.)

-Haşlanmış makarna ve salçayı iyice karıştırın.

-Makarnayı tabağa koyun. Üzerine biberli-zeytinli-salçalı sostan istediğiniz kadar ekleyin. Üzerine rendelenmiş kaşar peyniri ve eğer seviyorsanız üzerine ince kıyılmış taze fesleğen ekleyin.

Hepsi bu kadar. Benim meşhur makarnamın tarifi :)

***Deneyip yorum yapmanızı çok isterim.

Hoşçakalın :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar